Strona główna › Prelegenci
Do grona prelegentów zapraszamy branżowych ekspertów wpływających na kształt rynku franczyzy:
• prezesów i członków zarządu sieci handlowych
• franczyzobiorców
• niezależnych detalistów
• producentów spożywczych
• dostawców produktów i usług dla sektorów retail i FMCG.
Pełna listę prelegentów opublikujemy 15 października 2024 r.
Są już z nami:
dr inż. Andrzej Gantner, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców
To też redaktor naczelny kwartalnika „Food Lex”, członek Rady Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej, członek komitetu nauk o żywności i żywienia Polskiej Akademii Nauk, przewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Żywność Wysokiej Jakości.
Reprezentuje PFPŻ ZP w największej europejskiej organizacji przemysłu żywnościowego Food Drink Europe. Od ponad 20 lat związany z gospodarką żywnościową w zakresie zarządzania, marketingu, public relations, społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor licznych publikacji i analiz dotyczących rynku żywności oraz gospodarki żywnościowej.
Krzysztof Hornicki, wiceprezes zarządu, Krajowy System Kaucyjny, ZWROTKA
Przedstawiciel pierwszego polskiego podmiotu reprezentującego, który tworzy ogólnokrajowy system kaucyjny dla opakowań na napoje. Na co dzień zajmuje się doradztwem w zakresie zarządzania w przedsiębiorstwie obszarem szeroko pojętej ochrony środowiska.
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku ochrona środowiska, uczestnik programu doktorskiego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Od ponad 15 lat prowadzi audyty, szkolenia i doradztwo środowiskowe, umożliwiające krajowym przedsiębiorcom spełnianie wymagań wynikających z przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska.
Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju sprzedaży, Carrefour Polska
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w obszarach operacji, supply chain, zakupów oraz planowania strategii międzynarodowych sieci handlowych oraz prowadzenia przedsiębiorstwa. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych w University of Portland oraz Escuela de Organización Industrial w Madrycie. W Carrefour zajmuje się wyszukiwaniem nowych trendów oraz przekształcanie ich w rzeczywistość handlową. Jest również mentorem w akcelatorze startupów foodtech.ac.
Tareck Ouaibi, prezes zarządu, Carrefour Polska
Prezesem zarządu Carrefour Polska jest od 2022 roku. Karierę w sieci rozpoczął w 1987 r. we Francji. W latach 1999-2011 pracował w Carrefour Polska m.in. jako dyrektor IT, członek zarządu odpowiedzialny za obszar HR, a następnie jako dyrektor operacyjny super- i hipermarketów. Uczestniczył w procesie przejęcia firmy Ahold oraz rebrandingu marek Champion i Globi, a także tworzenia sieci franczyzowej Carrefour.
W kolejnych latach zarządzał formatami hiper- supermarketów oraz sklepów convenience i cash&carry w Grecji i Francji, a następnie zajmował stanowisko COO w Carrefour Rumunia.
Zna biegle francuski i angielski oraz komunikuje się po polsku.
Krystian Pakuła, wiceprezes Chorten IT, spółki Grupy Chorten
Spółka Chorten IT działa na rzecz ponad 2700 sklepów detalicznych w całym kraju. Krystian Pakuła ma blisko 10-letnie doświaidczenie zawodowe w zarządzaniu sprzedażą oraz marketingiem, zdobyte w trakcie pracy dla firm maklerskich operujących na zagranicznych rynkach finansowych. Swoją karierę rozpoczął w obszarze bankowości inwestycyjnej. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zrealizował studia w języku angielskim. Posiada dyplomy Masters in International Business oraz BA in Management.
Tomasz Polański, dyrektor generalny, Eurocash Dystrybucja
Członek zarządu odpowiedzialny w Grupie Eurocash za segment hurtowy oraz sieci: Moje Sklepy (ABC, Groszek, EuroSklep), Lewiatan i Gama. Do Eurocash dołączył w 2009 r., początkowo do Eurocash Serwis, a od 2013 r. pracuje w Eurocash Dystrybucja. Jako dyrektor generalny odpowiadał za tworzenie i realizację strategii jednostki biznesowej oraz realizację celów finansowych poprzez zarządzanie sprzedażą, marżą i kosztami. Brał także udział w procesie hurtowej digitalizacji sprzedaży poprzez platformę eurocash.pl. Tomasz Polański jest absolwentem Politechniki Poznańskiej.
Maciej Ptaszyński, prezes zarządu, Polska Izba Handlu
W zarządzie Izby od 2020 r. Od 2011 r. dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. Wcześniej dyrektor zarządzający w Accor Services Polska. Pracował także jako dyrektor regionu w Adecco Poland. Od 2008 r. zaangażowany w działania mające na celu poprawę rozwiązań legislacyjnych dotyczących funkcjonowania firm handlowych w Polsce i Unii Europejskiej.
Z wykształcenia politolog oraz absolwent kursu z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Pacific Lutheran University w Tacomie, USA.
Robert Rękas, prezes zarządu, Lewiatan Holding
Od 2020 r. pełni funkcję prezesa zarządu Lewiatan Holding SA. Manager z bogatym doświadczeniem w branży spożywczej. Od 2013 r. związany jest z Polską Siecią Handlową Lewiatan, gdzie początkowo zajmował stanowisko dyrektora operacyjnego zarządzającego dziewięcioma spółkami regionalnymi Lewiatana, a następnie w lutym 2019 r. wszedł do zarządu Lewiatan Holding SA, gdzie kierował zespołem strategicznym odpowiedzialnym za opracowanie i wdrażanie nowej strategii PSH Lewiatan na lata 2020-2025. Wcześniej związany był m.in. z Grupą Eurocash i Coca-Cola Hellenic Bottling Company. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów podyplomowych m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej i Politechnice Rzeszowskiej. Członek Rady Polskiej Izby Handlu.
Robert Synowiec, wspólnik i dyrektor handlowy, sieć Hit
Z wykształcenia lekarz weterynarii. Były wykładowca Akademii Rolniczej w Lublinie. Od 3. roku studiów pracował jako wolontariusz w Katedrze Fizjopatologii Zwierząt, następnie jako pracownik naukowy i wykładowca w Katedrze i Klinice Chorób Wewnętrznych Zwierząt. Prowadził przez kilka lat własną praktykę weterynaryjną. Od 1994 r. przez 22 lata prowadził własne sklepy z branży RTV/AGD. Pracę w FMCG rozpoczął w 2001 r. jako organizator i prowadzący oddział Opoczno w Sieci’34. Jego pasją są rośliny. Jest właścicielem 2,5-hektarowego gospodarstwa z ogrodem z unikatowymi odmianami drzew, krzewów oraz bylin, sadem ze starym odmianami jabłoni, 34 winoroślami i niewielkim zwierzyńcem: 1,5 konia (bo kuc), 2 kozy, 3 psy, 2 koty, 30 papug, 12 kurek, 2 gęsi i pszczoły.
Bartłomiej Tarłowski, menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej, Grupa Muszkieterów
Z Grupą Muszkieterów związany od ponad 15 lat. W ramach organizacji pełnił stanowisko PR Menadżera. Przez trzy lata był także kierownikiem projektów strategicznych sieci Intermarché, gdzie odpowiadał za zarządzanie portfelem projektów w ramach procesu transformacji i restrukturyzacji sieci. Od czterech lat stoi na czele struktury odpowiedzialnej za pozyskiwanie, szkolenie i rozwój licencjobiorców Intermarché oraz Bricomarché. W 2022 roku jego zakres obowiązków zwiększył się o Dział Komunikacji Korporacyjnej. Ma za sobą studia w zakresie zarządzania oraz digital marketingu.
Krzysztof Tokarz, prezes zarządu, GK Specjał
Absolwent AGH w Krakowie, założyciel w 1990 r. firmy Specjał, obecnie jednej z największych firm dystrybucyjnych w Polsce. Prezes sieci handlowych PSH Nasz Sklep SA, PSH Livio SA oraz Rabat Detal, zrzeszających ponad 13 tys. placówek franczyzowych, które mają także 60 sklepów własnych. GK Specjał reprezentuje w 100% polski kapitał. W skład Grupy wchodzi zakupiona w 2022 roku spółka REN oraz trzy agencje ochrony, dwie hurtownie zaopatrzenia lecznictwa w Rzeszowie i Katowicach, z siecią sklepów medycznych oraz spółka działająca w branży finansowej. Laureat Srebrnego i Złotego Krzyża Zasługi przyznanego przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. Prywatnie fan sportów ekstremalnych, lubi pływanie, nurkowanie, żeglarstwo, narciarstwo oraz jazdę motocyklem.
Paweł Tracz, przewodniczący, Zespół ds. franczyzy przy Rzeczniku MŚP
Jest przedsiębiorcą z Kielc oraz prezesem Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców. Pełnił funkcję przewodniczącego Zespołu ds. Franczyzy przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Od 15 lat prowadzi sklep w sieci Żabka, natomiast wcześniej pracował jako menedżer branży FMCG. Prywatnie ojciec dwójki dzieci, pasjonat wspinaczki. Absolwent Szkoły Przywództwa Instytutu Wolności.
Tomasz Walczak, dyrektor marketingu, Intermaché
Do sieci Intermarché w Grupie Muszkieterów dołączył w 2010 roku, obejmując w zarządzanie obszar promocji sprzedaży. Stworzył na potrzeby sieci struktury trade marketingowe i opracował procesy prowadzania efektywnych działań promocyjnych. Współtworzył procesy strategiczne, w tym najważniejszy projekt restrukturyzacji. Od września 2021 odpowiada za cały obszar marketingu Intermarché tj. za trade marketing, komunikację, pricing, programy digital (w tym e-commerce), programy lojalnościowe, badania i analizy marketingowe.
Przez lata prowadził procesy w obszarze marketingu widziane z różnych perspektyw najpierw w Agencji Reklamowej GPD, potem przez 13 lat w firmach FMCG sektora słodyczy Terravita i Colian.
Jest absolwentem Politechniki Poznańskiej Wydziału Zarządzania i Marketingu, ukończył studia podyplomowe Biznes Międzynarodowy w WSB, przy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz uzyskał brytyjski certyfikat The Charterd Instytut of Marketing.
Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten
Od początku, a więc od 2009 r. buduje Polską Grupę Sklepów Spożywczych Chorten - najpierw jako dyrektor handlowy, następnie dyrektor generalny, a obecnie od dwóch lat wiceprezes. Koncept rozwijała od 20 placówek na Podlasiu i współpracy z producentami i dystrybutorami. Dziś grupę partnerską tworzy blisko 2700 sklepów w całym kraju. Sylwia Władyko swoje doświadczenie biznesowe zdobywała w innych sieciach handlowych, takich jak PMB Market i Groszek. W branży FMCG pracuje od przeszło 20 lat. Jest absolwentką zarządzania Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku.
Marta Joanna Ziółkowska, Szkoła Główna Handlowa
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Zrównoważonego Biznesu w Instytucie Zarządzania w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Ekspertka z 20-letnim doświadczeniem w obszarze funkcjonowania i rozwoju franczyzy w Polsce i świecie. Łączy działalność naukowo-dydaktyczną z praktyką gospodarczą współpracując z przedsiębiorstwami i instytucjami publicznymi. Zasiada w Sektorowej Radzie ds. kompetencji w handlu przy PARP, Komitecie ds. handlu przy KIG, Radzie Naukowej Akademii Umiejętności Eurocash oraz w Zespole ds. Franczyzy przy Rzeczniku MŚP, jest ekspertką przy Kodeksie Dobrych praktyk dla rynku franczyzy. Posiada doświadczenie zawodowe w obszarach doradztwa biznesowego i szkoleń z zakresu franczyzy i handlu detalicznego w Polsce.
Inicjatorka i zarządzająca programami kształcenia w SGH, m.in. Studiów Podyplomowych Zarządzanie Franczyzą. W ramach wolontariatu działa w organizacjach pozarządowych na rzecz wsparcia kobiet.
VFP Communications Ltd. Sp. z o.o. ul. Idzikowskiego 16, 00-710 Warszawa tel.: 22 514 65 00.
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000038991; NIP: 587-020-04-12
Wysokość kapitału zakładowego 180 000
Realizacja: Smart Pixel dla VFP Communications Ltd Sp. z o.o.
Copyright @ 2024 Konferencja Franczyza 25
Na konferencji Franczyza 3.0 NextGen- w jednym miejscu przez cały dzień - będziemy rozmawiać wyłącznie o franczyzie z sektora FMCG.
Dołącz do naszego forum wymiany doświadczeń.