Strona główna › Prelegenci
Do grona prelegentów zapraszamy branżowych ekspertów wpływających na kształt rynku franczyzy:
• prezesów i członków zarządu sieci handlowych
• franczyzobiorców
• niezależnych detalistów
• producentów spożywczych
• dostawców produktów i usług dla sektorów retail i FMCG.
Są już z nami:
Pavel Arno, Automation Brand Specialist, IBM Polska
Promotor nowoczesnych, utylitarnych koncepcji teoretycznych oraz przyjaznych rozwiązań informatycznych w zakresie zarządzania, automatyzacji i doskonalenia procesów. Od ponad 15 lat jest związany z branżą informatyczną. Mając doświadczenie udziału w kilkudziesięciu projektach wdrożenia usprawnień organizacyjnych i wdrożenia systemów IT różnej skali dla różnych sektorów gospodarki łączy wiedzę biznesową, projektową i techniczną.
Współzałożyciel Centrum Kompetencji Zarządzania Procesami Biznesowymi na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie również prowadzi zajęcia z analizy procesów biznesowych oraz wdrażania inteligentnej automatyzacji.
W IBM Polska odpowiada za portfolio rozwiązań technologicznych z obszarów automatyzacji, integracji, modernizacji aplikacji, AIOps oraz FinOps.
dr inż. Andrzej Gantner, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców
To też redaktor naczelny kwartalnika „Food Lex”, członek Rady Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej, członek komitetu nauk o żywności i żywienia Polskiej Akademii Nauk, przewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Żywność Wysokiej Jakości.
Reprezentuje PFPŻ ZP w największej europejskiej organizacji przemysłu żywnościowego Food Drink Europe. Od ponad 20 lat związany z gospodarką żywnościową w zakresie zarządzania, marketingu, public relations, społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor licznych publikacji i analiz dotyczących rynku żywności oraz gospodarki żywnościowej.
Agnieszka Górnicka, prezes zarządu, Inquiry
Założycielka i prezeska agencji badawczej Inquiry, prowadzi projekty badawcze dotyczące
zachowań i potrzeb konsumentów oraz procesów podejmowania decyzji. Realizuje badania marketingowe w Polsce i na rynkach międzynarodowych. Specjalizuje się w kompleksowych
projektach ilościowych i jakościowych oraz doradztwie dla handlu.
Krzysztof Hornicki, wiceprezes zarządu, Krajowy System Kaucyjny, ZWROTKA
Członek Zarządu w Krajowej Izbie Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”. Ekspert ds. ochrony środowiska Business Centre Club. Przedstawiciel pierwszego polskiego podmiotu reprezentującego, który tworzy ogólnokrajowy system kaucyjny dla opakowań na napoje. Na co dzień zajmuje się doradztwem w zakresie zarządzania w przedsiębiorstwie obszarem szeroko pojętej ochrony środowiska. Od ponad 15 lat prowadzi audyty, szkolenia i doradztwo środowiskowe, umożliwiające krajowym przedsiębiorcom spełnianie wymagań wynikających z przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska, zwłaszcza w kwestiach związanych z opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.
Krzysztof Łagowski, dyrektor ds. aliansów i partnerstw strategicznych, Grupa Muszkieterów
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał w największych spółkach branży handlowej, paliwowej i konsultingu. W Carrefour Polska kierował siecią 600 franczyzowych sklepów Carrefour Express, odpowiadał też za jej rozwój i budowanie relacji z partnerami biznesowymi. W PKN ORLEN zarządzał siecią 2700 stacji paliw i sklepów convenience O!Shop w Polsce, Czechach i Niemczech, odpowiadał za jej ekspansję rynkową oraz wdrażanie obranej strategii handlowej. Doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego zdobył pracując w McKinsey oraz Deloitte, gdzie wspierał firmy w sprzedaży detalicznej oraz FMCG w realizacji strategii wzrostu w Polsce i Europie Środkowej. Do Grupy Muszkieterów dołączył w styczniu 2024 r. obejmując funkcję Dyrektora ds. Aliansów i Partnerstw Strategicznych.
Robert Machaczka, członek zarządu, Chorten Południe
Jest absolwentem Wydziału Ochrony Środowiska Politechniki Krakowskiej, ukończył również studia podyplomowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie kierunek Zarządzania Wartością Firmy.
Z branżą FMCG związany od ponad 20 lat. Przez 9 lat jako dyrektor operacyjny PKN Orlen zarządzał siecią ponad 560 punktów sprzedaży w systemie własnym i franczyzowym. Obecnie jest właścicielem własnego sklepu oraz jest członkiem zarządu spółki Chorten Południe.
Prywatnie jako były piłkarz Wisły Kraków uwielbia grać w piłkę nożna i oglądać mecze oraz grać na pianinie i saksofonie.
Jakub Nowak, prezes zarządu, JNT Group, członek Rady Głównej ZP Polskiej Rady Winiarstwa
Karierę w rozpoczął w 2000 roku jako przedstawiciel handlowy w spółce Jantoń, gdzie w 2001 roku został dyrektorem sprzedaży, w 2002– prezesem spółki dystrybucyjnej Jantoń Dystrybucja, a w 2008– wiceprezesem firmy Jantoń. Funkcję prezesa zarządu Jantoń objął w 2017 roku i wraz z Enterprise Investors wykupił spółkę. W 2019 roku zmieniła ona nazwę na JNT Group. 30 sierpnia 2024 roku Jakub Nowak dokonał wykupu menedżerskiego i stał się większościowym właścicielem tej jednej z największych firm winiarskich w Polsce.
Dynamicznie rozwija spółkę, stawiając na innowacje, rozwój sieci dystrybucji i portfolio produktowego, modernizację zakładu produkcyjnego i konsolidację rynku. Jest autorem m.in. zakupu marki Grzaniec Galicyjski i spółki Platinum Wines, wprowadzenia pionierskich projektów: Makłowicz Poleca, a także Wino Chefa, realizowanego we współpracy z Michelem Moranem. Stworzył od podstaw markę Monte Santi, którą cały czas intensywnie rozwija. Dokonał nabycia większościowego pakietu udziałów w firmie DOMENIILE BOIERU SRL, która jest właścicielem zakładu produkcyjnego i winnic w Ciumbrud, wprowadzając tym samym JNT Group na rynek rumuński.
Prywatnie entuzjasta piłki nożnej, snowboardu i tenisa ziemnego. Posiada własny zespół rajdowy Wild Wine Racing oraz ściga się pojazdami UTV.
Tomasz Polański, dyrektor generalny, Eurocash Dystrybucja
Członek zarządu odpowiedzialny w Grupie Eurocash za segment hurtowy oraz sieci: Moje Sklepy (ABC, Groszek, EuroSklep), Lewiatan i Gama. Do Eurocash dołączył w 2009 r., początkowo do Eurocash Serwis, a od 2013 r. pracuje w Eurocash Dystrybucja. Jako dyrektor generalny odpowiadał za tworzenie i realizację strategii jednostki biznesowej oraz realizację celów finansowych poprzez zarządzanie sprzedażą, marżą i kosztami. Brał także udział w procesie hurtowej digitalizacji sprzedaży poprzez platformę eurocash.pl. Tomasz Polański jest absolwentem Politechniki Poznańskiej.
Maciej Ptaszyński, prezes zarządu, Polska Izba Handlu
W zarządzie Izby od 2020 r. Od 2011 r. dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. Wcześniej dyrektor zarządzający w Accor Services Polska. Pracował także jako dyrektor regionu w Adecco Poland. Od 2008 r. zaangażowany w działania mające na celu poprawę rozwiązań legislacyjnych dotyczących funkcjonowania firm handlowych w Polsce i Unii Europejskiej.
Z wykształcenia politolog oraz absolwent kursu z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Pacific Lutheran University w Tacomie, USA.
Łukasz Rejer, account manager, RVM Systems
Ma bogate doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą, promocji i marketingu oraz organizacji eventów. Od roku pracuje jako account manager w RVM Systems Polska, gdzie buduje markę firmy na polskim rynku i realizuje projekty CSR. Dzięki szerokiemu doświadczeniu firmy RVM Systems nabył wiedzę na temat systemu kaucyjnego, którą aktywnie prezentuje przed całą branżą. Stale uczestniczy w konferencjach i spotkaniach handlowych. W swoich działaniach kieruje się profesjonalizmem i obiektywnym podejściem do tematu.
Robert Rękas, prezes zarządu, Lewiatan Holding
Od 2020 r. pełni funkcję prezesa zarządu Lewiatan Holding SA. Manager z bogatym doświadczeniem w branży spożywczej. Od 2013 r. związany jest z Polską Siecią Handlową Lewiatan, gdzie początkowo zajmował stanowisko dyrektora operacyjnego zarządzającego dziewięcioma spółkami regionalnymi Lewiatana, a następnie w lutym 2019 r. wszedł do zarządu Lewiatan Holding SA, gdzie kierował zespołem strategicznym odpowiedzialnym za opracowanie i wdrażanie nowej strategii PSH Lewiatan na lata 2020-2025. Wcześniej związany był m.in. z Grupą Eurocash i Coca-Cola Hellenic Bottling Company. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów podyplomowych m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej i Politechnice Rzeszowskiej. Członek Rady Polskiej Izby Handlu.
Konrad Robak, dyrektor zarządzający, TOMRA Collection Polska
Odpowiedzialny za rozwój rozwiązań w zakresie recyklomatów ułatwiających zwrot opakowań po napojach w celu ich ponownego wykorzystania. Od maja 2022 roku kieruje operacyjnym i komercyjnym wdrożeniem działalności TOMRA Collection w Polsce. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży i rozwoju biznesu, z czego ostatnie 12 lat współpracował z kluczowymi europejskimi i globalnymi liderami w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym. W swojej karierze rozwijał między innymi rozwiązania poolingu nośników logistycznych w zamkniętym obiegu, wspierające budowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców, Żabka Polska
Doświadczony profesjonalista z wieloletnim stażem w branży gastronomii oraz retail. Absolwent Finansów i Bankowości Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania w Szczecinie oraz Zarządzania Logistyką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Swoją drogę zawodową rozpoczął w Amrest - operatora restauracyjnego marek między innymi KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King , gdzie zdobywał doświadczenie zarządzając sieciami restauracji własnych oraz franczyzowych Polsce, Europie oraz w Stanach Zjednoczonych. Do Żabka Polska dołączył w roku 2021, gdzie odpowiada za rozwój obszaru franczyzy – model współpracy z siecią, komunikację, rozwój i szkolenia, innowacje oraz wdrożenia operacyjne, relacje z franczyzobiorcami oraz audyt operacyjny.
Wojciech Śliwa, właściciel, sieć Paleo
Właśnie minęło mu 40 lat aktywności zawodowej. Zaczynał w 1983 roku, kiedy to uruchomił wytwórnię wafli suchych. Z czasem otworzył cukiernię, później piekarnię, która przekształciła się w sklep spożywczy. Dziś pod szyldem Paleo działa siedem placówek i trzy centra handlowe. Współzałożyciel Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec.
Robert Synowiec, wspólnik i dyrektor handlowy, sieć Hit
Z wykształcenia lekarz weterynarii. Były wykładowca Akademii Rolniczej w Lublinie. Od 3. roku studiów pracował jako wolontariusz w Katedrze Fizjopatologii Zwierząt, następnie jako pracownik naukowy i wykładowca w Katedrze i Klinice Chorób Wewnętrznych Zwierząt. Prowadził przez kilka lat własną praktykę weterynaryjną. Od 1994 r. przez 22 lata prowadził własne sklepy z branży RTV/AGD. Pracę w FMCG rozpoczął w 2001 r. jako organizator i prowadzący oddział Opoczno w Sieci’34. Jego pasją są rośliny. Jest właścicielem 2,5-hektarowego gospodarstwa z ogrodem z unikatowymi odmianami drzew, krzewów oraz bylin, sadem ze starym odmianami jabłoni, 34 winoroślami i niewielkim zwierzyńcem: 1,5 konia (bo kuc), 2 kozy, 3 psy, 2 koty, 30 papug, 12 kurek, 2 gęsi i pszczoły.
Elżbieta Szarejko, analityk danych sprzedażowych, CMR
Analityk danych sprzedażowych w agencji CMR. Od kilkunastu lat śledzi trendy kształtujące rynek FMCG i przygląda się kierunkom rozwoju polskiego handlu. Od kilku lat w CMR analizuje dane z paragonów spływających z kilku tysięcy sklepów. Obecnie stoi na czele zespołu obsługującego sieci detaliczne.
Krzysztof Tokarz, prezes zarządu, GK Specjał
Absolwent AGH w Krakowie, założyciel w 1990 r. firmy Specjał, obecnie jednej z największych firm dystrybucyjnych w Polsce. Prezes sieci handlowych PSH Nasz Sklep SA, PSH Livio SA oraz Rabat Detal, zrzeszających ponad 13 tys. placówek franczyzowych, które mają także 60 sklepów własnych. GK Specjał reprezentuje w 100% polski kapitał. W skład Grupy wchodzi zakupiona w 2022 roku spółka REN oraz trzy agencje ochrony, dwie hurtownie zaopatrzenia lecznictwa w Rzeszowie i Katowicach, z siecią sklepów medycznych oraz spółka działająca w branży finansowej. Laureat Srebrnego i Złotego Krzyża Zasługi przyznanego przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. Prywatnie fan sportów ekstremalnych, lubi pływanie, nurkowanie, żeglarstwo, narciarstwo oraz jazdę motocyklem.
Paweł Tracz, prezes, Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców
Jest przedsiębiorcą z Kielc oraz prezesem Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców. Pełnił funkcję przewodniczącego Zespołu ds. Franczyzy przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Od 15 lat prowadzi sklep w sieci Żabka, natomiast wcześniej pracował jako menedżer branży FMCG. Prywatnie ojciec dwójki dzieci, pasjonat wspinaczki. Absolwent Szkoły Przywództwa Instytutu Wolności.
Tomasz Walczak, dyrektor marketingu, Intermarché
Do sieci Intermarché w Grupie Muszkieterów dołączył w 2010 roku, obejmując w zarządzanie obszar promocji sprzedaży. Stworzył na potrzeby sieci struktury trade marketingowe i opracował procesy prowadzania efektywnych działań promocyjnych. Współtworzył procesy strategiczne, w tym najważniejszy projekt restrukturyzacji. Od września 2021 odpowiada za cały obszar marketingu Intermarché tj. za trade marketing, komunikację, pricing, programy digital (w tym e-commerce), programy lojalnościowe, badania i analizy marketingowe.
Przez lata prowadził procesy w obszarze marketingu widziane z różnych perspektyw najpierw w Agencji Reklamowej GPD, potem przez 13 lat w firmach FMCG sektora słodyczy Terravita i Colian.
Jest absolwentem Politechniki Poznańskiej Wydziału Zarządzania i Marketingu, ukończył studia podyplomowe Biznes Międzynarodowy w WSB, przy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz uzyskał brytyjski certyfikat The Charterd Instytut of Marketing.
Tomasz Waligórski, dyrektor generalny, Carrefour Polska
Doświadczenie w handlu detalicznym i hurtowym, zdobywał zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Rozpoczynał karierę w 1995 roku jako kupiec w sieci hurtowej Eurocash, a później w sieci sklepów Biedronka, gdzie pracował jako regionalny dyrektor operacyjny, a następnie dyrektor handlowy i członek zarządu. Ponad 7 lat spędził na kontrakcie w Portugalii, gdzie pracował jako dyrektor marek własnych dla Grupy Jeronimo Martins, a wcześniej jako kupiec senior w sieci supermarketów Pingo Doce. Następnie, po powrocie do Polski, piastował funkcję prezesa zarządu w sieci supermarketów Polomarket i ponownie w Eurocash, gdzie pracował jako dyrektor generalny retail. Tomasz Waligórski niemal 2 lata spędził również w Afryce jako COO w sieci hipermarketów w Angoli, a przez ostatnie 3 lata był dyrektorem generalnym sieci Intermarche. Od 1 lipca 2024 roku pełnił funkcję dyrektora operacyjnego (COO) Carrefour Polska, a 1 listopada 2024 roku został nominowany na dyrektora generalnego tej sieci w Polsce.
Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten
Od początku, a więc od 2009 r. buduje Polską Grupę Sklepów Spożywczych Chorten - najpierw jako dyrektor handlowy, następnie dyrektor generalny, a obecnie od dwóch lat wiceprezes. Koncept rozwijała od 20 placówek na Podlasiu i współpracy z producentami i dystrybutorami. Dziś grupę partnerską tworzy blisko 2700 sklepów w całym kraju. Sylwia Władyko swoje doświadczenie biznesowe zdobywała w innych sieciach handlowych, takich jak PMB Market i Groszek. W branży FMCG pracuje od przeszło 20 lat. Jest absolwentką zarządzania Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku.
Marta Joanna Ziółkowska, Szkoła Główna Handlowa
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Zrównoważonego Biznesu w Instytucie Zarządzania w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Ekspertka z 20-letnim doświadczeniem w obszarze funkcjonowania i rozwoju franczyzy w Polsce i świecie. Łączy działalność naukowo-dydaktyczną z praktyką gospodarczą współpracując z przedsiębiorstwami i instytucjami publicznymi. Zasiada w Sektorowej Radzie ds. kompetencji w handlu przy PARP, Komitecie ds. handlu przy KIG, Radzie Naukowej Akademii Umiejętności Eurocash oraz w Zespole ds. Franczyzy przy Rzeczniku MŚP, jest ekspertką przy Kodeksie Dobrych praktyk dla rynku franczyzy. Posiada doświadczenie zawodowe w obszarach doradztwa biznesowego i szkoleń z zakresu franczyzy i handlu detalicznego w Polsce.
Inicjatorka i zarządzająca programami kształcenia w SGH, m.in. Studiów Podyplomowych Zarządzanie Franczyzą. W ramach wolontariatu działa w organizacjach pozarządowych na rzecz wsparcia kobiet.
VFP Communications Ltd. Sp. z o.o. ul. Idzikowskiego 16, 00-710 Warszawa tel.: 22 514 65 00.
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
nr KRS 0000038991; NIP: 587-020-04-12
Wysokość kapitału zakładowego 180 000
Realizacja: Smart Pixel dla VFP Communications Ltd Sp. z o.o.
Copyright @ 2024 Konferencja Franczyza 25
Na konferencji Franczyza 3.0 NextGen- w jednym miejscu przez cały dzień - będziemy rozmawiać wyłącznie o franczyzie z sektora FMCG.
Dołącz do naszego forum wymiany doświadczeń.